به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم صالحی عمران سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش مهارتی اساس توسعه کشور است و کشور‌ها زمانی سراغ آموزش مهارتی آمدند و سرمایه گذاری آموزشی در این حوزه داشتند که به دنبال توسعه بودند.
وی افزود: ایران رتبه وحشتناکی در بحث ارتباط آموزش با اشتغال و مشارکت اقتصادی دارد و این شاخص شاخص خوبی است تا ما بفهمیم این سرمایه گذاری‌ها چه قدر بازدهی داشته البته از بین ۱۳۰ کشور این رتبه بندی ما رتبه ۱۳۰ را به دست آورده ایم که بسیار ناراحت کننده است و از صلاحیت‌های ایران به دور است.
صالحی عمران تاکید کرد: این امر لزوم برنامه ریزی آموزش مهارتی را نشان می‌دهد و باید از شناسایی استعداد‌ها و استفاده از آن‌ها برنامه‌های آموزشی استخراج شود، اما متاسفانه سیستم‌های آموزشی دچار کمیت گرایی شده اند.
وی با تاکید براینکه ما اسیر تقاضای اجتماعی شدیم گفت: سیاست‌های گسترش در تمام این آموزش‌ها حاکی از آن است که ما یک سیستم گسترش منفعل و نه فعال داریم ۸۰ درصد دانشجویان رشته‌های مهارتی تن‌ها در ۲۰ رشته آموزش عالی تحصیل می‌کنند و ده درصد آن‌ها در رشته‌های حسابداری و مدیریت هستند این آمار این نشانه را دارد که فقط حسابدار و مدیر در جامعه نیاز داریم؟ با این سیاست گذاری منفعل آموزش ما راه به جایی نمی‌برد.

خبرگزاری دانشجو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =